ייצוג

ייצוג: דימוי המבקש לשקף או לשחזר בטקסט דבר-מה מן העולם האמיתי. הייצוג הוא תמיד תוצר של יוצרי הטקסט ומתווך על ידי המדיום שבו הוא מועבר. על כן, הייצוג הוא מטיבו פשטני ומוגבל לעומת המציאות. תוצרי התקשורת הם נדבך חשוב בעולם הסימבולי, יחד עם תוצרי עולם הספרות, לדוגמה. בעולם הסימבולי משתקף העולם הריאלי, אך הוא תמיד רק ייצוג מסוים של המציאות ולא המציאות עצמה. כדי לשקף את המציאות משתמשת התקשורת בסמלים – סימנים מילוליים, חזותיים וקוליים – ויוצרי הטקסט, המפיקים, בוחרים באילו סמלים להשתמש, כיצד להשתמש בהם, ובאיזה מדיום. סוגיית הייצוג עולה גם בעניין ייצוגן המצומצם של קבוצות מוחלשות בחברה, וההקשר השלילי שייצוגן מזוהה עמו. מכאן ברור כי תהליך הבחירה הנתון בידי גופי התקשורת הוא תהליך פוליטי שבכוחו להשפיע על דעת הקהל ועל ציבורים שלמים. כבכל תוצר של המדיה, גם תהליך זה כרוך בהבניה חברתית של המציאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כדורגל

ענף הכדורגל הוא ענף הספורט הפופולארי ביותר באירופה. כדורגל הוא משחק כדור אשר הומצא באנגליה באמצע המאה ה-19 ובו משתתפים בכל קבוצה 10 שחקני ...